Dagens Ridning!

Tjenamors alla marshmallows som läser bloggen! :D
Idag så red jag Palle! Jag kan beskriva min dag lite ;)
Först så åkte mamma & jag och hunden ut till stallet tidigt. Jag mockade Palles box och mamma mockade Editas box (Edita är vår häst). Sen gjorde vi hö och fodrade osv. Sen så tog jag in Palle från hagen, efter en del klafsande i lera.
Jag band upp han i stallgången och började rykta och sadla och sånt. Sen gick mamma och jag till ridhuset och så red jag där med Palle ett tag i alla gångarter. Gjorde lite ridvägar och sånt.

(Ska bara tillägga att Palle har en väldigt speciell trav! Han liksom travar nästan som piaff!) Sen red jag tillbaka bland skogen och sen skrittade av honom i paddocken. Sen tog jag av hans sadel så jag kunde skritta av honom barbacka i paddocken, jätte myys! :D

Imorrn ska jag rida lite cavaletti och rida ut barbacka och gå lite med honom!
Jag bjussar på en slarvig iPhone bild på honom! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0